photo 2018-05-17 10-54-33

یازده ماه قبل در تاریخ دوازدهم اردیبهشت ماه نود و هفت با حمایت مالی شرکت پتروشیمی امیرکبیر و تلاش مجدانه یکی از اهالی بومی دوستدار محیط زیست، دوست گرامی آقای عساکره، تعداد ده نهال ( دو نهال سدر یا کنار و هشت نهال کهور ) با بکارگیری فناوری گرواسیس و استفاده از واترباکس در اراضی منابع طبیعی حوالی یکی از روستاهای بندر ماهشهر در استان خوزستان کاشته شد. برای مشاهده گزارش اولیه کاشت نهال های مزبور لطفا ( اینجا ) کلیک فرمائید.

اینک پس از گذشت یازده ماه و بدون انجام هر گونه آبیاری از مجموع ده نهال کاشته شده تعداد هشت نهال کاملا زنده و سبز هستند. این نتیجه مطلوب در حالی بدست آمده است که طی این مدت واترباکسهای نصب شده بارها توسط اهالی روستاهای همجوار یا رهگذران کنجکاو دستکاری گردیده و یا بعضی از قطعات واترباکسها مفقود گردیده است. ولی خوشبختانه علیرغم این مشکلات باز هم نتایج حاصله ایده آل بوده و کارآئی این فناوری را در مقوله بیابانزدائی و در سخت ترین شرایط محیطی، بدون انجام آبیاری و استفاده از انرژی به اثبات رساند.

هم اکنون که میهن عزیزمان بدلیل نابخردیهای انسانی چهار دهه گذشته، درگیر سیل ویرانگر و تبعات اجتناب ناپذیر ناشی از تجاوز مستمر به زیست بوم خود می باشد جای آن دارد که هم مدیران تصمیم گیرنده و هم مردم عزیز ایران به فناوریهای بومی و باستانی حاصل از هزاران سال حیات پیشینیان عزیزمان که در فلات ایران زیسته اند و نیز دستاوردهای علمی جدید بشری در اقصی نقاط جهان ( مانند همین فناوری مبتکرانه و کاملا زیست محیطی گرواسیس ) توجه نموده و با بکارگیری آنها برای کاهش اثرات و مهار این بلایا اهتمام ورزند.

فیلم حاضر در تاریخ هفدهم فروردین نود و هشت ( یازده ماه پس از کاشت ) توسط جناب آقای عساکره تهیه و ارسال گردیده است. برای مشاهده لطفا ( اینجا ) کلیک فرمائید.

" کاشت درخت تنها راه نجات "

بشر در طول دوهزار سال گذشته دو بیلیون هکتار بیابان تولید کرده است ( منبع : World Resource Institute ) در حال حاضر این منطقه که متاسفانه کشور عزیز ما ایران در قلب آن قرار دارد در بحران خشکسالی پیش رونده قرار داشته و فاقد منابع اب کافی است . پیشنهاد ما تبدیل این منطقه به زمین حاصلخیز است ، با استفاده از تکنولوژی گرواسیس ( کاشت درخت بدون استفاده از انرژی و آبیاری ).

 

تکنولوژی گرواسیس یک راه حل ارزان برای کاشت درخت در زمینهای پست و فرسوده است ، این روش تنها راه حل درختکاری بدون استفاده از انرژی و ابیاری است . این سیستم تاثیرات اقتصادی ، زیست محیطی و اجتماعی بزرگی را برای کشورهای در حال توسعه یا توسعه یافته نوید می دهد .

در طول دهه گذشته ( از سال 2003 ) شرکت گرواسیس به توسعه تکنولوژی و پیشبرد پروژه ها در بیش از 20 کشور بیابانی دنیا پرداخته است ( آرژانتین ، بحرین ، شیلی ، چین ، دبی ، اکوادور ، اتیوپی ، فرانسه ، هند ، اردن  ، کنیا ، لیبی ، عراق ، کویت ، مکزیک ، عمان ، قطر ، عربستان سعودی ، اسپانیا ، آمریکای شمالی .....) ازمایشات انجام شده با کاشت بیش از 300000 اصله از انواع درختان و درختچه های مثمر و غیر مثمر در مناطق بیابانی و کوهستانی این کشورها با درصد بقای 90 درصد ، قابلیت این تکنولوژی را برای همگان به اثبات رسانده است .

Template Design:Dima Group