سه نهاد بین المللی به نامهایUNITED NATION GLOBAL IMPACT و SUSTAINIA وDNV.GL در گزارشی تاثیر گزار با عنوان " فرصتهای جهانی به معرفی فرصتهای پایدار کسب و کار" برای مقابله با خطرات زیر:
مناطق ناپایدار، افزایش نابرابری، شهرهایی که بواسطه تغییرات آب و هوایی دچار اختلال شده اند ، تهدیدات سایبری و فرسایش زمین که از جمله بزرگترین تهدیدات جهانی بشمار میروند، فناوری گرواسیس را بعنوان یکی از 8 راه حل موجود جهانی معرفی نمودند. چرا که این  تکنولوژی ارائه دهنده راه حل و طرح هایی است که برای کمک به مقابله با فرسایش زمین در سراسر جهان دارای کارائی مطلوبی است.
  در هفته های اخیر گرواسیس جدیدترین نمونه آخرین محصول خود یعنی سامانه زیست محیطی و یکبار مصرف گروباکس، که هزینه های بهبود خاک و ترمیم اکوسیستم را بطور قابل توجهی کاهش می دهد معرفی نمود. 

                                                                                            تصویر جدیدترین نمونه گروباکس

کارآئی گروباکس درست مانند واترباکس است ولی گروباکس از خمیر کاغذ و با هزینه ای به مراتب کمتر از واترباکس قابل تهیه بوده و بکارگیری آن یک راه حل مقرون به صرفه و ساده برای رشد گیاه در اختیار ما قرار میدهد. گروباکس برای استفاده در شرایط زیر مفید است :
 - برای کاشت بوته بر روی تپه های شنی
- برای کاشت گیاه و احیا سریعتر اکوسیستم در مناطق جنگلی که دچار آتش سوزی گردیده اند. ( هم اکنون طی قراردادی که از طرف دولت مکزیک با شرکت گرواسیس منعقد شده کاشت تعداد یک میلیون نهال با استفاده از سامانه جدید گروباکس در دومنطقه جنگلی اطراف مکزیکو سیتی که دچار آتش سوزی گردیده بودند در حال اجرا است ).
- برای کاشت درخت در بین صخره ها و مناطق کوهستانی.
- برای کاشت گیاه در مناطق بیابانی.
- برای درختکاری به منظور احیاء اراضی پست و فرسوده.
- برای طرحهای جنگل کاری در وسعت بالا ضمن صرف هزینه کم و بکارگیری نیروی انسانی اندک.
قابلیتهای گروباکس:
1 - با گروباکس شما میتوانید در هر شرایط آب و هوائی و خاک و حتی بر روی صخره ها مبادرت به کاشت درخت مناسب با آن شرایط بنمائید.
2 - با گروباکس شما قادر خواهید بود همزمان با کاشت نهال یک درخت، دانه یا نشاء 4 گیاه بوته ای ( سبزیجات یا گیاهان مرتعی ) را در فنجانهائی که روی درپوش گروباکس تعبیه شده بکارید. در مرحله اول این بوته ها بصورت هیدروپونیک رشد نموده و پس از گذشت 8 ماه با نفوذ ریشه از کف گروباکس در داخل خاک استقرار خواهند یافت.
- نمونه روش اجرائی کاشت شماره یک برای خانوارهای روستائی یا منازل حاشیه شهرها:
کاشت یک درخت مثمر ( برای تولید میوه، چوب، روغن، دارو و غیره ) در مرکز گروباکس همراه با بذر یا نشاء 4 بوته انواع سبزیجات ( مانند گوجه فرنگی، خیار، فلفل سبز، بادمجان و غیره ) با 90 درصد آبیاری کمتر، با این روش درآمد و خوراک خانواده های کشاورز تامین شده و همزمان نهالهای درخت کاشته شده هم رشد خواهند نمود و اراضی فرسوده آنان نیز احیائ و بهره ور خواهد گردید.
 - نمونه روش اجرائی کاشت شماره دو برای شهرداریها، پیمانکاران فضای سبز، سازمان حفاظت محیط زیست و NGO های زیست محیطی:
ایجاد پوشش گیاهی با کاشت درختان و بوته های غیر مثمر زیبا برای محوطه سازی فضاهای شهری ، مناطق صنعتی و یا برای مقابله به آلودگیها و طوفانهای شن و ماسه بدون انجام آبیاری.
 - نمونه روش اجرائی کاشت شماره سه برای سازمان جنگلها، منابع طبیعی و آبخیزداری:
کاشت نهال یک درخت بومی همزمان با 4 بوته از گیاهان مرتعی بومی برای احیائ اکوسیستم. با بکارگیری فقط 100 گروباکس ( با توجه به کاشت 5 گیاه به ازاء هر گروباکس ) 500 گیاه پیشاهنگ در طبیعت مورد نظر مستقر شده و طی چند سال منطقه وسیعی را پوشش خواهند داد. در این روش نیز فقط یکبار و در زمان کاشت آبیاری انجام شده و از آن پس نیازی به صرف انرژی و آبیاری نداریم. ما این روش را بعنوان " شیوه اتوماتیک احیاء جنگل گرواسیس " نامگذاری کرده ایم. 
این روش انقلابی احیاء اکوسیستم در مقایسه با روشهای سنتی کاشت تا 60 درصد صرفه جوئی به همراه خواهد داشت.
با این روش هم اکنون امکان بازیابی و احیاء زیست بومهای خسارت دیده و تخریب شده در مقیاس بزرگ و با صرف حداقل هزینه ، نیروی انسانی، مصرف آب و زمان و با کارائی بالا در دسترس بوده و شدنی است.
ورود سامانه گروباکس به بازار ایران ان شااله از تیرماه سال 96 خواهد بود.

" کاشت درخت تنها راه نجات "

بشر در طول دوهزار سال گذشته دو بیلیون هکتار بیابان تولید کرده است ( منبع : World Resource Institute ) در حال حاضر این منطقه که متاسفانه کشور عزیز ما ایران در قلب آن قرار دارد در بحران خشکسالی پیش رونده قرار داشته و فاقد منابع اب کافی است . پیشنهاد ما تبدیل این منطقه به زمین حاصلخیز است ، با استفاده از تکنولوژی گرواسیس ( کاشت درخت بدون استفاده از انرژی و آبیاری ).

 

تکنولوژی گرواسیس یک راه حل ارزان برای کاشت درخت در زمینهای پست و فرسوده است ، این روش تنها راه حل درختکاری بدون استفاده از انرژی و ابیاری است . این سیستم تاثیرات اقتصادی ، زیست محیطی و اجتماعی بزرگی را برای کشورهای در حال توسعه یا توسعه یافته نوید می دهد .

در طول دهه گذشته ( از سال 2003 ) شرکت گرواسیس به توسعه تکنولوژی و پیشبرد پروژه ها در بیش از 20 کشور بیابانی دنیا پرداخته است ( آرژانتین ، بحرین ، شیلی ، چین ، دبی ، اکوادور ، اتیوپی ، فرانسه ، هند ، اردن  ، کنیا ، لیبی ، عراق ، کویت ، مکزیک ، عمان ، قطر ، عربستان سعودی ، اسپانیا ، آمریکای شمالی .....) ازمایشات انجام شده با کاشت بیش از 300000 اصله از انواع درختان و درختچه های مثمر و غیر مثمر در مناطق بیابانی و کوهستانی این کشورها با درصد بقای 90 درصد ، قابلیت این تکنولوژی را برای همگان به اثبات رسانده است .

Template Design:Dima Group