بخوبی میدانید که الزامات و مراحل کاشت درخت چه غیر مثمر و چه درخت میوه بطور عام شامل موارد زیر است :

1 - داشتن زمین مناسب با خاک مرغوب

2 - تامین آب بعنوان مهمترین نهاده مورد نیاز ( اگر هدف کاشت درخت بصورت دیم باشد باید حداقل به مدت دوسال نیازهای ابی نهال کاشته شده تامین گردد )

3 - تهیه نهال مورد نظر و درصورت فقیر بودن خاک تامین کود های آلی یا شیمیائی

4 - کندن چاله ، اضافه کردن و اختلاط کود با خاک و کاشت نهال ( این عملیات باید در دوره زمانی مشخص عمدتا نیمه دوم سال انجام شود )

5 - شروع آبیاری و سایر مراقبتها

در استفاده از فناوری گرواسیس تغییراتی در برنامه بالا به وجود خواهد آمد که بسیار اساسی است . الزامات ما برای اجرای این فناوری بشرح زیر است :

1 - داشتن زمین که هیچ الزامی به مرغوبیت و اینکه حتما درجه یک باشد نیست بلکه اصرار ما این است که شما با انتخاب و درختکاری در اراضی پست بیابانی و کوهستانی و سنگلاخ ضمن تولید ارزش افزوده در این زمینها با ایجاد پوشش سبز و کمک به حفظ محیط زیست برای خود نیز با حداقل هزینه دارائی های ارزشمند ایجاد نمایید.

2 - با استفاده از این فناوری به هیچ آبیاری نیازی نیست ( البته در زمان کاشت به ازای هر نهال فقط یکبار حداکثر به میزان 60 لیتر اب نیاز خواهید داشت )

3 - انتخاب و تهیه نهال سالم با ریشه اولیه مستقیم با توجه به شاخص هائی چون اقلیم منطقه ، متوسط میزان بارندگی سالانه چند سال اخیر و کیفیت خاک محل و در صورت لزوم تامین کود آلی یا کمپوست مرغوب

4 - تامین اسپور قارچ میکوریزا به میزان 100 گرم به ازای هر نهال

5 - تهیه واترباکس یا گروباکس - توضیح اینکه برای کاشت درخت با این روش به یکی از دو سامانه اشاره شده بالا حتما نیلز خواهید داشت که در ادامه به معرفی و مقایسه این دو سامانه خواهیم پرداخت :

الف - واتر باکس :

این سامانه از مواد پتروشیمی مقاوم در برابر تغییرات حرارتی روز و شب و اشعه ماوراء بنفش تولید گردیده و عمر مفید آن در شرایط استفاده در محیط های خشنی مثل بیابان یا کوهستان تا ده سال می باشد. طی این مدت شما خواهید توانست با هر واترباکس خریداری شده هر سال یک نهال جدید بکارید بنابراین در مدت ده سال شما به ازای هر واتر باکس ده نهال خواهید کاشت که در این صورت بهای تمام شده هر نهالی که خواهید کاشت معادل یک دهم بهای خرید واترباکس می باشد. بطور مثال اگر واترباکس را به مبلغ 130 هزار تومان بخرید در طول ده سال به ازای هر نهال مبلغ 13 هزار تومان هزینه صرف نموده اید.

 

ب - گروباکس

این سامانه از مواد سلولزی و تجدیدپذیر ( دوستدار محیط زیست ) تولید گردیده و یکبار مصرف است و ضمن اینکه از نظر عملکرد کاملا مانند واتر باکس است ، ولی برای نهال فقط یک سال کارآئی دارد و پس از یکسال تدریجا پوسیده و جذب خاک میگردد ( توجه داشته باشید که واترباکس هم فقط یک سال برروی نهال باقی می ماند و در پایان یکسال از روی نهال برداشته شده و برای کاشت نهالی جدید مورد استفاده قرار می گیرد ).

مسئله مهم این است که سرمایه اولیه برای خرید گروباکس کمتر از واترباکس بوده و برای کسانی که مایلند با استفاده از این فناوری عرصه های کوچکی را درختکاری نمایند و یا اینکه طرح درخت کاری خود را یکباره و در یک مقطع زمانی انجام دهند خرید این سامانه ببیشتر توصیه میگردد ( البته لازم توضیح است که گروباکس محصول جدید شرکت آکواپرو بوده و از اردیبهشت ما 95 ببعد وارد بازار میگردد).

قیمت هردو سامانه اشاره شده فوق بسته به تعداد سفارش و خرید متفاوت بوده و به شرح زیر است :

      
تعداد سفارش                قیمت هر دستگاه واترباکس ( ریال )       قیمت هر دستگاه گروباکس ( ریال )

تا 1000 دستگاه                        1،300،000                               300،000

3000 - 1001 دستگاه                1،000،000                               200،000

3001 دستگاه و بالاتر                 800،000                                  170،000  

 بالاتر از 72000 دستگاه                       400,000                                               --

بالاتر از 142500 دستگاه                 --                                      100000

بنابراین هر چه مساحت منطقه ای که برای درختکاری مد نظر دارید بزرگتر باشد هزینه کمتری برای خرید تجهیزات صرف خواهید نمود.

اگر سفارش شما اندک است میتوانید با پیوستن به متقاضیان دیگر فرصت کم کردن از هزینه ها را برای خود فراهم نمائید. ( برای مشاهده اطلاعیه ای که برای خرید گروهی درج کرده ایم لطفا اینجا کلیک فرمائید).

در نظر داشته باشید بابکار گیری این فناوری می توانید در اراضی پست و کم ارزش خشک ، بیابانی و کوهستانی فاقد آب ، با محقق کردن برنامه درختکاری ( مثمر یا غیر مثمر ) ضمن کمک به حفظ محیط زیست با ایجاد ارزش افزوده در این اراضی کم ارزش ، بدون استفاده از انرژی و انجام ابیاری برای خودتان یک فرصت شغلی و درآمد جدید ایجاد نمائید.

 

 

 

 

" کاشت درخت تنها راه نجات "

بشر در طول دوهزار سال گذشته دو بیلیون هکتار بیابان تولید کرده است ( منبع : World Resource Institute ) در حال حاضر این منطقه که متاسفانه کشور عزیز ما ایران در قلب آن قرار دارد در بحران خشکسالی پیش رونده قرار داشته و فاقد منابع اب کافی است . پیشنهاد ما تبدیل این منطقه به زمین حاصلخیز است ، با استفاده از تکنولوژی گرواسیس ( کاشت درخت بدون استفاده از انرژی و آبیاری ).

 

تکنولوژی گرواسیس یک راه حل ارزان برای کاشت درخت در زمینهای پست و فرسوده است ، این روش تنها راه حل درختکاری بدون استفاده از انرژی و ابیاری است . این سیستم تاثیرات اقتصادی ، زیست محیطی و اجتماعی بزرگی را برای کشورهای در حال توسعه یا توسعه یافته نوید می دهد .

در طول دهه گذشته ( از سال 2003 ) شرکت گرواسیس به توسعه تکنولوژی و پیشبرد پروژه ها در بیش از 20 کشور بیابانی دنیا پرداخته است ( آرژانتین ، بحرین ، شیلی ، چین ، دبی ، اکوادور ، اتیوپی ، فرانسه ، هند ، اردن  ، کنیا ، لیبی ، عراق ، کویت ، مکزیک ، عمان ، قطر ، عربستان سعودی ، اسپانیا ، آمریکای شمالی .....) ازمایشات انجام شده با کاشت بیش از 300000 اصله از انواع درختان و درختچه های مثمر و غیر مثمر در مناطق بیابانی و کوهستانی این کشورها با درصد بقای 90 درصد ، قابلیت این تکنولوژی را برای همگان به اثبات رسانده است .

Template Design:Dima Group